• Trustpilot-reviews
  • Pro-vegan
  • Cruelty free
  • Eco friendly
  • Betaal achteraf met Afterpay
Wat is het verschil tussen cruelty free en vegan make-up?

Wat is het verschil tussen cruelty free en vegan make-up?

Gelukkig zijn cruelty free en vegan beauty producten niet meer weg te denken. Je ziet deze termen steeds vaker terugkomen en wij gebruiken ze zelf ook. Maar wist je dat deze twee termen niet helemaal hetzelfde zijn? In dit artikel leggen we je haarfijn uit wat het verschil is en waarom ze zo belangrijk zijn in de wereld van make-up.

Vandaag de dag zijn er bijna 80 miljoen mensen op deze mooie aarde die een veganistische levensstijl onderhouden. Deze mensen kiezen dus uiteraard voor ethisch gemaakte, vegan makeup en andere beauty producten.

Vroeger hadden deze producten een slechte reputatie. Ze zouden een mindere kwaliteit hebben en was het totaal niet relevant voor de markt. Beide punten zijn helemaal omgeslagen de afgelopen 20 jaar. De kwaliteit van vegan make-up producten staat gelijk aan die van non-vegan producten. Ook is het aanbieden van vegan producten relevanter dan ooit.

Wat is vegan make-up?

Het is eigenlijk vrij simpel. Een vegan make-up product bevat geen dierlijke bijproducten. Veel voorkomende non-vegan bijproducten zijn bijvoorbeeld: honing, bijenwas, zijdeproteine en keratine. Binnen onze collecties geven wij je de optie om te kiezen voor een 100% vegan make-up collectie.

Als je voor deze optie kiest kun je er ook 100% zeker van zijn dat alle producten die je ontvangt veganistisch zijn. Ongeacht wat er uit je persoonlijke screening komt.  

Wat is cruelty free make-up?

Beide termen betekenen dat het beter is voor de dieren, maar de term cruelty free gaat meer over het testen van make-up op dieren. Als een product cruelty free wordt genoemd, betekent dit dat het eindproduct en de ingrediënten in geen enkele fase van het productieproces op dieren werden getest.

Geen van onze collecties die wij voor je samenstellen zijn getest op dieren. Ons beleid is 100% cruelty free.

Wat is het verschil tussen vegan en cruelty free?

Wij denken dat je het verschil wel begrijpt, maar toch ontstaat er vaak verwarring. Dit komt omdat een product zowel vegan als cruelty free kan zijn, maar alleen vegan of cruelty free kan dus ook.

Er is op dit moment nog geen norm of wettelijke definitie van deze termen, wat betekent dat merken kunnen beweren dat ze cruelty free of vegan zijn, zonder dat dit ook officieel gecontroleerd wordt. Wat ons betreft is dit bizar en wij raden je dan ook aan om goed op te letten bij je aankoop van verschillende merken.

Je kunt bijvoorbeeld kijken of de merken een certificaat hebben. Deze worden bijvoorbeeld uitgegeven en erkend door organisaties zoals PETA en Leaping Bunny. Zij stellen strenge eisen en geven hun certificaat niet zomaar weg.

Wat doet Beautyscape?

Voor ons is het simpel. Wij gebruiken alleen termen waar wij 100% achter staan. Make-up nog steeds testen op dieren is walgelijk en nergens voor nodig, daarom hanteren wij een cruelty free beleid. Daarnaast bieden wij de optie om complete veganistische collecties samen te stellen.

Heb je vragen over de term cruelty free of over onze vegan producten? Neem gerust contact met ons op via info@beautyscape.nl.

FAQ

Elke collectie is uniek en wordt persoonlijk voor jouw samengesteld binnen 2 werkdagen. Binnen 3 werkdagen gaat jouw unieke collectie met de post! Dit betekend dat je het pakketje (zonder vertraging) met maximaal 5 dagen in huis hebt! Uiteraard kun je aan de hand van jouw persoonlijke track&trace code het pakketje en de status hiervan volgen.
Wanneer je na een succesvolle betaling geen bevestiging hebt ontvangen, check dan je spambox. De kans is groot dat de bevestigingsmail in je spambox is beland! Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact met ons op, we zullen kijken of het emailadres juist geschreven is en/of overeenkomt en de mail nogmaals aan je versturen. Om jouw order sneller te vinden zou het ons helpen om het ordernummer (aangegeven bij de betaaldetails) te vermelden.
We bieden vervangende producten aan bij beschadigde of vermiste bezorgingen. Neem binnen 5 werkdagen na levering contact met ons op en wij helpen je zo spoedig mogelijk.
Als je een klacht hebt of niet tevreden bent zouden wij het fijn vinden als je dit ons laat weten. Je kunt onze klantenservice mailen, wij streven om jouw klacht binnen 2 werkdagen behandelen/onderzoeken en een passende oplossing bieden.
Heb je een vraag over onze producten, je bestelling, onze webshop of iets anders? Laat het ons weten! Mail: info@beautyscape.nl of whatsapp: +31 (0)6 112 407 40. We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden!